Intrebari frecvente case de marcat - Știri - Computer Trade

Intrebari frecvente case de marcat - Știri - Computer Trade

Computer Trade
Intrebari frecvente case de marcat

CUM ALEG O CASA DE MARCAT?
SC Computer Trade SRL va ofera consultanta in alegerea unei case de marcat in functie de:
1. Specificul activitatii desfasurate: magazin alimentar, nealimentar, bar, restaurant, prestari servicii etc.
2. Dispozitive periferice optionale atasate ulterior: sertar de bani, scanner, POS, cuplare cu PC, programe de gestiune.
3. Bugetul alocat investitiei.

CE ACTE IMI TREBUIESC PENTRU ACHIZITIA UNEI CASE DE MARCAT?
1. Copia dupa CERTIFICAT DE INREGISTRARE emis de ORC (Oficiul Registrul Comertului)
2. Copia dupa CERTIFICAT DE INREGISTRARE IN SCOPURI DE TVA - daca este cazul
3. Copia dupa CERTIFICAT CONSTATATOR emis de ORC, cu inregistrarea punctului de lucru
4. Copia dupa DECLARATIA PRIVIND SEDIILE SECUNDARE - daca este cazul
5. Copia dupa CARTE DE IDENTITATE a administratorului societatii
6. Stampila societatii


CAT DUREAZA PROCEDURA DE FISCALIZARE DIN MOMENTUL ACHIZITIEI?

Procedura de fiscalizare si instalare dureaza maxim 4 zile, in functie de operativitatea DGFP.


CE TREBUIE SA FAC IN CAZUL IN CARE RADIEZ FIRMA?
Inainte de a radia firma trebuie sa consultati un distribuitor/servisant autorizat in vederea revanzarii/refiscalizarii casei de marcat catre o alta firma.


CE OBLIGATII AM CA UTILIZATOR AL CASEI DE MARCAT?
1. Insusirea si respectarea procedurii de utilizare a casei de marcat.
2. Emiterea bonului fiscal catre client aferent fiecarei tranzactii comerciale;
3. Listarea Raportului Z la sfarsitul ziei precum si pastrarea arhivei rola jurnal, registrului special si a cartii de interventii.
4. Interventii tehnice asupra Casei de marcat se vor efectua EXCLUSIV de catre un servisant autorizat de catre MF pe modelul respectiv de casa de marcat. Dupa efectuarea interventiei, clientul va verifica INTEGRITATEA SIGILIULUI aplicat pe carcasa casei de marcat.
Mai jos puteti consulta OUG Nr. 28/1999 si HG 479/2003.


ESTE OBLIGATORIU CONTRACTUL DE SERVICE?

In perioada de garantie (1 an de zile) nu aveti obligativitatea incheierii unui contract de service.
INSA, in perioada de POSTGARANTIE, conform HG 479/2003 , Art. 107, Alin. 4:
(4) Refuzul expres sau tacit al utilizatorului de a incheia contracte de service pentru perioada de postgarantie echivaleaza cu renuntarea voluntara la utilizarea acelui aparat de marcat electronic fiscal si adoptarea deciziei de a achizitiona un alt tip de aparat.


CARE ESTE CADRUL LEGISLATIV CU PRIVIRE LA APARATURA FISCALA?

Ordonanta de Urgenta a Guvernului Nr. 28 din 1999 – Descarca aici.
Hotararea Guvernamentala Nr. 479 din 2003 – Descarca aici.


CE FAC IN CAZUL IN CARE AM TASTAT GRESIT SUMA DE PE BONUL FISCAL?

Conform H 479/2003 Art. 36, pentru corectarea sau anularea înregistrarii unei operatiuni dupa emiterea bonului fiscal utilizatorul întocmeste un dosar care va cuprinde:
a) sesizarea scrisa a persoanei care a efectuat gresit operatiunea, cu precizarea motivatiei de corectare sau de anulare a acesteia, precum si a numarului de ordine al bonului fiscal de corectat, a orei si minutului emiterii acestuia;
b) decizia scrisa de aprobare a corectarii operatiunii gresit efectuate, emisa de directorul financiar-contabil, contabilul-sef sau de alta persoana care raspunde de gestionarea patrimoniului unitatii;
c) copie de pe nota sau notele de receptie si constatare de diferente, întocmite de la ultima inventariere pâna la zi, prin care a fost stabilit pretul cu amanuntul al produsului sau produselor înregistrate gresit în aparatul de marcat electronic fiscal;
d) nota de contabilitate care reflecta operatiunea efectuata.
Pentru alte detalii si completare va puteti adresa la SC Computer Trade SRL.

MicrosoftDellISO
Computer Trade — servicii, reparatii profesionale, inchirieri, service copiatoare, service la sediu, reparatii la domiciliu, reciclare deseuri (D.E.E.E.)
Copyright © - All rights reserved 2025
btz